Metodika Děti obnovují přírodu
Program byl vytvořen pro druhý stupeň ZŠ. Žáci nejprve získali teoretické informace, které následně použili v rolové hře, ve které rozhodovali o otevření lomu. Na to navazoval program v terénu, kde měli za úkol praktickou péči o přírodu − pomáhali odstraňovat náletové dřeviny. Nakonec sami navrhli rekultivaci bývalého těžebního prostoru s ohledem na přírodu.
Metodika Zvířata v novém prostředí
Soubor aktivit pro třídy nižšího stupně ZŠ a pro veřejnost, které byly zaměřené na fenomén kolonizace volných stanovišť (lomů po ukončení těžby) živočichy a na roli různých živočichů při vývoji ekosystému. Tento materiál popisuje jednotlivé aktivity vytvořené pro osvětovou akci a je určen jako návod či inspirace pro učitele přírodovědných předmětů a další lektory a vedoucí dětských kolektivů.
Metodika Čtyři roucha přírody
Školní projekt pro mateřské školy, jehož nápady ale lze využít i na prvním stupni ZŠ.Projektem děti provází stromová víla, která se zrodila poté, co děti zasadily strom. Cílem bylo rozšířit a zatraktivnit pro děti z MŠ environmentální výchovu, která se v projektu prolíná s prvky zážitkové pedagogiky. Děti se seznamovaly s pestrostí a proměnami přírody v průběhu roku.
Metodika Nedej se, přidej se!
Zábavnou a příjemnou formou jsme se snažili zpřístupnit klientům s poruchami autistického spektra environmentální výchovu. Při tvorbě programu pro celoroční volnočasový kroužek jsme úzce spolupracovali s organizací APLA-JM, o. s. Část schůzek byla interiérová, probíhaly na Rezekvítku, druhá část pak terénní v Lamacentru Hády.
Financováno z projektu FNNO „Spojme síly, vraťme brněnské přírodě její bohatství“, č. 76-FN-045.
Podpořeno grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci EHP fondů.
www.fondnno.cz a www.eeagrants.org
Projekt se uskutečnil za finanční podpory statutárního města Brna.
Spolufinancováno Jihomoravským krajem.
Soubory ke stažení: