délka programu: 2 vyučovací hodiny
cílová skupina: 1. - 4. třída ZŠ
požadavky: -
Společně se vydáme po stopách lesních zvířat. Poznáme jednnotlivá lesní patra, co je tvoří, jaká zvířata v nich žijí a co k životu potřebují. Nakonec pro ně postavíme nový les.
Cíle:
Žák podle stop určí 4 zvířata (liška, prase divoké, srna a bažant). Žák vyjmenuje, u kterých zvířat je možné na první pohled rozeznat samce od samice a podle jakých znaků. Žák stručně popíše život jednotlivých zvířat (přibližný počet mláďat, potrava a výskyt). Žák vyjmenuje 5 základních lesních pater (kořenové, mechové, bylinné, keřové, stromové) a stručně popíše jejich funkce. Žák přiřadí do jednotlivých pater živočichy, kteří v daném patře tráví většinu svého života.
Zařazení do RVP pro ZV:
vzdělávací oblast - Člověk a jeho svět
klíčové kompetence - k učení, komunikativníprůřezové téma: Environmentální výchova
Doporučujeme rozšířit o terénní program Lesobádání.
Fotogalerie: