délka programu: 2 vyučovací hodiny
cílová skupina: 5. - 9. třída ZŠ
požadavky: -
Vodní toky významně utvářely a stále dál formují krajinu kolem nás. Dostupnost vody určuje charakter přírodních společenstev v naší blízkosti. Jak se řeka proměňuje na své cestě od pramene k ústí? K čemu jsou dobré povodně? Co to jsou regulace toku a na co všechno mají vliv? Společně pochopíme přírodní procesy, které formují koryta řek a tak neustále mění tvář krajiny.
Cíle:
Žáci se pomocí názorných příkladů seznámí se základními nároky tří běžných druhů ryb, na jejich příkladě pochopí ekologické parametry našich řek. Poznají běžné přírodní procesy, které působí v řekách a následně, jak řeky působí na okolní krajinu. Budou umět vysvětlit význam zachování přirozených koryt řek a negativní dopady regulací na život lidí.
Žáci se pomocí názorných příkladů seznámí se základními nároky tří běžných druhů ryb, na jejich příkladě pochopí ekologické parametry našich řek. Poznají běžné přírodní procesy, které působí v řekách a následně, jak řeky působí na okolní krajinu. Budou umět vysvětlit význam zachování přirozených koryt řek a negativní dopady regulací na život lidí.
Zařazení do RVP pro ZV:
vzdělávací oblast - Člověk a jeho svět
klíčové kompetence - k učení, komunikativní a řešení problémů
průřezové téma: Environmentální výchova
průřezové téma: Environmentální výchova
Doporučujeme rozšířit o terénní program Vasrůvka nad Brnem nebo interiérový program Cesta vody vodovody.
Program vznikl v rámci projektu OPVK "Podpora průřezového tématu environmentální výchova na školách, včetně využívání moderních informačních technologií", č.:CZ.1.07/1.1.00/O8.0030.