délka programu: 2 vyučovací hodiny
cílová skupina: 6. - 9. třída ZŠ, SŠ
požadavky: -
Anotace: Jak to udělat, aby nás naše odpady nezasypaly? Který odpad je vlastně „nejlepší“? A vyhazujeme opravdu odpady nebo jsou to cenné suroviny? Společně se naučíme, jak je rozlišit, vytřídit, recyklovat, ale hlavně – jak jim předcházet. Poodhalíme také obsah filozofie 3R (recykle, reuse, reduce) a zerowaste (život bez odpadů).
Cíle: Žáci rozliší základní i složitější druhy odpadů, mají představu o množství odpadu, který produkují běžné domácnosti, vysvětlí strategii a pojmy 3R – recykle, reuse, reduce, uvedou příklady recyklačních postupů a výsledků recyklace, vymyslí několik možnosti využití různých odpadků (obalů), navrhnou způsoby, jak předcházet vzniku odpadů, seznámí se s konkrétními příklady, jak nahradit vybrané výrobky na jedno použití.
Zařazení do RVP:
Průřezové téma: Environmentální výchova
Vzdělávacích oblasti: Člověk a jeho svět, Člověk a příroda, Člověk a společnost, Člověk a zdraví, Umění a kultura
Klíčové kompetence: k učení, k řešení problémů, komunikativní, pracovní a občanské.