Labyrinty a bludiště nejsou jen herním prvkem do školní zahrady, mohou sloužit také k rozvoji orientačních schopností, prostorové představivosti dětí nebo třeba k jejich uklidnění a meditaci.
Podle Wikipedie je bludiště síť v podobě složitě větvených cest s možností volby cesty a směru, zatímco labyrint obsahuje do svého středu pouze jedinou cestu. Labyrint má jednoznačnou trasu do středu a zpět a je navržen tak, aby bylo jednoduché se v něm orientovat.
Pro školní zahradu jsou vhodné labyrinty vytvořené z živých keřů nebo kamenů – není obtížné a nákladné je vyrobit a do tvorby lze zapojit i žáky. Školní dvůr pak může zpestřit labyrint vyskládaný do dlažby.
2006 MŠ Nivnice
ZŠ Žimrovice (2006)
SŠ Langelois (2010, Rakousko)
Na pestrou ukázku labyrintů a bludišť jsme při cestách Toulavého autobusu narazili v Labyrintáriu na zámku Loučen (www.zamekloucen.cz/labyrintarium).
dlážděné bludiště
kamenný labyrint
palisádové bludiště
pískovcový labyrint