English Deutsch Facebook


INTERIÉROVÉ VÝUKOVÉ PROGRAMY PRO 1. - 5. TŘÍDU ZŠ

• Programy jsou realizovány přímo ve školách v Brně a blízkém okolí.

• Programy trvají 2 vyučovací hodiny.

• Realizovány jsou celoročně.

• Cena programu je 65 Kč/žák. mimobrněnské školy platí i náklady na cestu lektora dle individuální kalkulace. 

• Minimální počet žáků je 15. Menší skupina za program zaplatí sumu jako patnáctičlenná skupina.

Rozmanitost přírody (1. - 4. třída ZŠ)

Co se děje s různými rostlinami během roku? Jak se jim daří v zimě? Porostou na stejném místě jako letos i v příštím roce? A jak se přizpůspbují zvířata střídání ročních období? V programu se děti seznámí s životními cykly rostlin i živočichů.

Voda a vzduch (1. - 4. třída ZŠ)

V jakých podobách můžeme potkat vodu na Zemi? Jak putuje kapka vody přes moře, řeky i oblaka? A proč je vlastně voda důležitá? Poznáme i další živel důležitý pro život – vzduch. Zahrajeme si na kuchaře - uvaříme si vzduch a přitom také zjistíme, z čeho se skládá. Dozvíme se, co vzduch znečisťuje a do jaké míry to můžeme sami ovlivnit.

Les jako ekosystém (1. - 4. třída ZŠ)

Společně se vydáme po stopách lesních zvířat. Poznáme jednnotlivá lesní patra, co je tvoří, jaká zvířata v nich žijí a co k životu potřebují. Nakonec pro ně postavíme nový les.

Tajemná skříň doktora Stravy (1. - 5. třída ZŠ)

Doktor Strava vezme děti do své laboratoře, kde jim ukáže svou tajuplnou skříň plnou potravin. Potraviny ve skříni jsou rozděleny do čtyř základních skupin a děti se tak dozví, jaké látky jsou v potravě důležité, proč je potřebujeme a v jakých potravinách tyto látky najdeme. Ujasníme si, co je potřeba jíst často a pravidelně a co jenom výjimečně.

Papír je pomletý les (2. - 5. třída ZŠ)

Vytvoříme si vlastní les a pomocí hmatu a čichu v něm budeme rozpoznávat jeho krásy a dary. Jak můžeme v každodenním životě předcházet přílišnému kácení lesů? Zjistíme, z čeho se vyrábí papír a jestli můžeme starý papír dále využít. V recyklační dílně si vytvoříme vlastní kousek papíru.

Cesta vody vodovody (3. - 9. třída )

Voda je pro náš život naprosto nepostradatelná. Čím vším si ale musí projít při cestě do kohoutků v naší domácnosti? Kolik jí spotřebujeme? Co se s ní děje dál? Co konkrétně je ještě možné vylepšit? Seznámíme se se zdroji pitné vody a s procesy její úpravy. Na vlastní kůži si vyzkoušíme, jak funguje čistírna odpadních vod.

Jak na odpady?

Jak to udělat, aby nás naše odpady nezasypaly? Který odpad je vlastně „nejlepší“? A vyhazujeme opravdu odpady nebo jsou to cenné suroviny? Společně se naučíme, jak je rozlišit, vytřídit, recyklovat, ale hlavně – jak jim předcházet.  Poodhalíme také obsah filozofie 3R (recykle, reuse, reduce) a zerowaste (život bez odpadů).

 

**